banner

Ivana Večeřová předává zkušenosti nástupkyním

Chcete-li být dobří v tom, co děláte, musíte mít své vzory. A ve sportu to platí dvojnásob. Je proto dobře, že basketbalistky, které ještě nedávno sbíraly vavříny na palubovkách a připravily pro Českou republiku jedno z nejúspěšnějších období basketbalové historie, předávají své zkušenosti nastupující generaci.

 

Své o tom ví Ivana Večeřová. Jako pivotka národního týmu byla u všech jeho nedávných úspěchů. Teď začíná nakukovat do světa trenérů. S mladými hráčkami pracuje na jednom z projektů České basketbalové federace zaměřeném na mládež. V rámci Kempu basketbalových nadějí jim předává své zkušenosti.

 

"Je to pro mě obrovská čest a inspirace. Pracuji se skvělými lidmi ve výborné atmosféře. Zatím to mohu hodnotit jen kladně," vzpomíná na své první zkušenosti s kempy, na kterých se podílí třeba také její bývalá spoluhráčka a aktuální mistryně světa v basketbalu 3x3 Michaela Uhrová.

 

Motivaci pro předávání svých zkušeností nabytých během úspěšné kariéry nemusela dlouho hledat. Na kempech se věnuje individuálním činnostem a z jejích rad čerpají především pivotky. "Můj první trenér se mnou dělal podobné věci. Cítila jsem, jak moc to pomáhá a kolik takové tréninky dávají. Navíc mě to bavilo a po dlouhé roky jsem přicházela stále na nové a nové věci. I po třicítce, kdy už kariéra končila," vzpomíná na vlastní zkušenosti.

 

Když byla na začátku své basketbalové kariéry, tak by podle vlastních slov podobný projekt uvítala, i když v té době byla v trochu jiné situaci. Takové malé kempy totiž zažívala denně na tréninku: "Hráčky se tu potkávají s nejlepšími vrstevnicemi z celé republiky. Já jsem měla štěstí, že jsem s hvězdami, které už se vracely ze svých angažmá, jako například s Vlaďkou Běhalovou trénovala v klubu. V 18 letech jsem přestoupila do Žabin a trénovala třeba vedle Kamily Vodičkové a dalších. Když není možnost se s nimi potkávat každý den, tak jsou takové kempy motivací a inspirací."

 

Během několika dnů strávených s hráčkami zapojenými do projektu získala přehled o základně pro budoucnost českého ženského basketbalu: "Pár nadějí tam určitě máme. Líbí se mi, že u velké většiny hráček je vidět nadšení a vztah k basketu. Dál se ale musí sejít řada věcí. Některé holky jsou šikovnější, ale třeba nemají tolik naděleno od pána Boha, například výšku. Vidím i mně podobné zatím hubené a pavoukovité typy, jejichž čas teprve přijde."

 

Ve svých myšlenkách se nebojí zajít ještě o něco dál a vypráví o vizi, která by ještě vylepšila práci s talentovanými basketbalistkami: "Chtělo by to scházet se i častěji. Nemít kemp jednou za dva měsíce, ale moct pracovat s lidmi v klubech, jezdit za nimi jednou, dvakrát za měsíc, sledovat je v zápasech a posouvat je dál..."

 

Zatím tak alespoň na pravidelných kempech předává to, co jí dlouhá kariéra pod bezednými koši naučila. A to je dobře. I v nastupující generaci basketbalistek totiž jméno nejen Ivany Večeřové stále rezonuje: "Myslím, že vnímají, kdo jsme a jaká jsme generace. Navíc jim pomůže, když vidí pohyb předvedený ode mě či jiné kolegyně. Teď jsme se dívaly na video top hráček z letošního ročníku Euroligy. To všechno je posouvá dál. Práce se za ně sama neudělá, ale je fajn vidět na vlastní oči top hráčky v akci."

 

Ke své civilní práci si kromě trenérky pro největší basketbalové talenty přibrala ještě pozici patronky blížícího se Mistrovství Evropy žen, které se od 16. do 25. června odehraje v Hradci Králové a Praze. „Je toho hodně, to je pravda. Patronka ME je role spíš pro radost. Basket je moje srdcová záležitost, a proto mě to k němu stále táhne. Kempy nadějí jsou pro mě návratem do nejkrásnějšího věku sportovce. Atmosféra, energie mladí, společná láska k basketu, to mě ohromně nabíjí. Vystudovala jsem ekonomii a po konci hráčské kariéry se rozhodla zkusit sbírat zkušenosti i v jinde než jen ve sportu. I když jsme se s holkami na Kempu o ME přímo nebavily, tak ví, co se tu chystá," usmívá se.


 


 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry