banner

Klatovy: Hodně vydařený workshop s Janem Slowiakem

Autor textu: Jindřich Svojanovský, BK Klatovy

 

Pojďme si, dříve než se budeme věnovat tomu, co chceme sdělit, nejdříve objasnit, co vlastně anglické slovo „workshop“ znamená. Pro ty, kteří to opravdu a skutečně vědí, je možná následujících 5 řádků zbytečné číst. Ti, co si jen (při svém vzdělání) myslí, že to vědí a také ti, kteří to sice již mnohokrát slyšeli ale skutečný význam jim nějak uniká, pak jistě nepohrdnou citací z chytrých internetových stránek:

 

Workshop znamená určitou formu vzdělávací aktivity, při které lektor připraví obsahový program, který prezentuje a účastníci pomocí vlastních zkušeností a znalostí docházejí k výstupu, který je pro ně užitečný a využitelný v jejich další práci, praxi.

 

Jeden z takových workshopů proběhl na sklonku února v Basketbalovém klubu Klatovy a byl první z několika, které čekají trenéry klubu v rámci „Interního vzdělávání“ v průběhu prvního pololetí tohoto roku.

 

A s názorem, že „malý je ten, kdo má jen malý cíl“, pozvali si Klatovští na začátek ústředního trenéra mládeže pro kategorii chlapců, předsedu komise vrcholového basketbalu chlapců a také hlavního trenéra reprezentace ČR U15 Jana Slowiaka. Ten si na první den připravil pro klatovské trenéry velice zajímavé téma „Návyk na útočný a obranný doskok“ a svoji volbu zdůvodnil faktem, že většina našich trenérů reprezentační mládežnických výběrů konstatuje, že naši hráči v konfrontaci se zahraničními soupeři právě v této činnosti zaostávají. A že výběr dopadl na úrodnou půdu svědčí i slova trenéra extraligových klatovských chlapců U15 Petra Fleisiga: „Po víkendových utkáních jsme s kolegou konstatovali, že hlavní příčinou našich těsných porážek na USK a v J.Hradci bylo právě naše špatné doskakování pod oběma koši. I proto je pro nás obsah dnešního workshopu velice inspirativní pro nejbližší tréninky“.Jak to ale většinou bývá, nezůstalo ale jen u tohoto tématu neboť téma přímo generuje požadavky na agresivitu a dravost, stejně jako nedostatečnou komunikaci hráčů. Při závěrečné debatě s trenéry pak obdrželi trenéři chlapeckých týmů U13, U14 a U15 tématická zaměření svých tréninků na následující den.

 

Následný den. Role se obrátily, na palubovce se prezentovali s naplněním tématu v rámci tréninkové jednotky klatovští trenéři a ústřednímu trenéru chlapců zůstala role pozorného pozorovatele a hodnotitele. Ing.Jindřich Svojanovský, hlavní trenér BK Klatovy: „Jsem rád, že se nám podařilo rozběhnout interní vzdělávání našich trenérů a hned nasadit laťku hodně vysoko. Vycházím z prostého faktu, že zejména ti zkušení a dlouhodobě pracující trenéři podstatně snáze a ochotněji vnímají názor zvenčí než zevnitř. A pokud jejich tréninkovou prezentaci hodnotí ústřední trenér, pak nelze brát jeho slova na lehkou váhu, ale naopak.“

 

A Jan Slowiak trenéry BK nijak nešetřil o čem svědčí několik poznámkami popsaných listů. Někdy chyběla razantnější komunikace, jinde se objevily drobnější nedostatky v technické vybavenosti hráčů. Podstatný byl ale pozitivní závěr u všech prezentujících se týmů. Jan Slowiak: „Klatovy patří v práci s mládeží mezi top kluby. Na to, jak malé město reprezentují, jsou na tom nejen co do šíře členské základny, ale i výsledkově výrazně lépe než mnohé renomované kluby. Cesta interního vzdělávání v rámci klubu je velice sympatická a věřím, že přinese i to, co od ní očekávají.“

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR