banner

Hned po svátcích opět na KBN, tentokrát i se zahraničními posilami

V novém roce jsme se sešli s rozehrávačkami opět v Brandýse nad Labem na Kempu basketbalových nadějí. Vedení kempu se stejně jako 1. ročníku této sezóny ujali Petr Treml a Milena Moulisová. Jako hostující trenéry jsme zde přivítali ze zámoří Tima Sessiona a Rona Backese (zástupci Athletes in Action), kteří se celý týden účastní seminářů a tréninků v různých místech ČR. Na našem kempu vedl Tim Session jednu tréninkovou jednotku, jejíž náplní byla obrana. Pozitivní přístup a entuziasmus obou trenérů přispěli k výborné atmosféře, která mezi rozehrávačkami panovala.

 

Vzhledem k účasti většiny hráček, které byly i na prvním kempu v listopadu, jsme mohli navazovat na náplň z předchozího bloku. Opět jsme se věnovali hře 1x1 z pohledu útoku, ale i obrany, řešení rychlého protiútoku v přesilových situacích a zejména reakci v přechodové fázi po střeleí, ztrátě, zisku, doskoku. Zatížení mohlo být tentokrát vyšší, jelikož hráčky nepřijížděly po náročných víkendových utkáních, na některých však byla vidět určitá ztráta tréninkového rytmu a chvíli trvalo, než se dostaly do správného tempa.

 

Regenerace už je nedílnou součástí těchto setkání a jsme rádi, že v Brandýse nad Labem máme možnost využití vířivky, sauny a masérských prostor.

 

Snažíme se navazovat s hráčkami kontakt, mluvit s nimi, ukazovat jim detaily, chyby, ale i je co nejvíce motivovat a nacházet v činnostech, které předvádějí, pozitiva a i na ně upozorňovat.

 

Rozehrávačky by měly být lídry ve svých týmech, měly by být prodlouženou rukou trenérů, proto je nesmírně důležitá jejich komunikace a umění zhodnotit a číst nejen hru, ale i ostatní aspekty, které zejména v dívčím kolektivu hrají velkou roli a jsou základem úspěšně fungujícího týmu.

 

 

Náplň tréninkových jednotek:

- ballhandling

- 1x1 – z pohledu útoku: z místa, po driblinku, v rychlém protiútoku

Footwork, čtení obránce, technika provedení změny směru, změna rychlosti

- 1x1 – z pohledu obrany: postoj, pohyb (detaily), komunikace, z místa, close out (obrana hráče po přihrávce), obrana na slabé a silné straně, nabírání hráčů v rychlém protiútoku, spolupráce při přečíslení

- řešení přesilových situací 2x1, 3x2

- transition defence, transition offence – přechod z útoku do obrany a z obrany do útoku

- střelba (ve 2 skupinách): zastavení L-P a P-L, stop jump

- přihrávání (na místě, v pohybu, do rychlého protiútoku)

 

 

Hlavní nedostatky:

- mezi hráčkami byly velké rozdíly v práci s míčem, většinou slabší levá ruka, vysoký driblink a těžiště těla

- nesprávná reakce na pohyb obránce, na jeho chyby (rozhodnutí útočníka předchází reálné situaci)

- používání mnoha změn směru při uvolňování s míčem 1x1 a většinou ve směru do stran

- nevyužití změn rychlosti při uvolňování s míčem

- vyhýbání se kontaktu, zejména v závěreční fázi úniku

- nedostatek sebevědomí (rozhodnutí ve hře 1x1, kontaktní hra, apod.)

- nedostatečná komunikace v obraně (zejména při přesilových situacích)

- pomalé reakce na změnu obrany-útoku, útoku-obrany

- při zastavení krokem L-P a P-L pomalé přinožení nepivotové nohy (ale jen u několika hráček, většina to prováděla správně)

- při střelbě z jumpu nestabilní dopad (na jednu nohu, do strany, dopředu)

 

Zpracovala: Milena Moulisová

 

Nominace
Karolína Szcotková SŠMH Brno
Adéla Neubauerová SŠMH Brno
Sára Krumpholcová SŠMH Brno
Simona Růžková Litoměřice/Jablonec
Julie Pospíšilová Basket Slovanka
Natálie Rašková Havířov/SBŠ Ostrava
Pavla Thiebergerová SBŠ Ostrava
Patricia Gallasová BA Sparta
Eliška Misíková BA Sparta
Erika Vitásková Valosun Brno
Veronika Joštová USK Praha
Adéla Grindlerová Hradec Králové/Litoměřice

 

 

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR